Kernfusie uit China?

IT, Astronomie enzovoort.

Moderator: Ruben

Kernfusie uit China?

Berichtdoor Mozart » 18 Nov 2018 20:19

China is bezig met de ontwikkeling van een kunstmatige zon die temperaturen kan bereiken die zes keer zo hoog zijn als de kern van de echte zon.

Het enorme gevaarte is gemaakt om het proces van de zon na te bootsen en daarmee ook de energie op te kunnen wekken die gebruikt kan worden voor groene stroom.

100 MILJOEN GRADEN
Deze week werd een enorme mijlpaal bereikt: het apparaat kon een temperatuur bereiken van 100 miljoen graden Celcius; de temperatuur waarvan wordt geloofd dat er kernfusie plaatsvindt.

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/li ... r-heter-is
De wereld hoopt, maar had het niet uit díe hoek verwacht, denk ik...
Kijken of het ook praktisch bruikbaar zal worden. Dat kan vast nog wel even duren.
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Re: Kernfusie uit China?

Berichtdoor Ruben » 19 Nov 2018 08:46

Ach, alles wat die Chinezen maken valt vroeg of laat uit elkaar. Zal wel weer een ramp van wereldformaat worden dit.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Mozart » 19 Nov 2018 12:57

Nou, met de Chinese producten wordt 't heel snel beter. Ook door opkopen van Westerse bedrijven.
Zo zit ik hier o.m. met een smartphone van VS-Motorola, een bedrijf dat tegenwoordig van Lenovo is, en dat is Chinees
voorzover ik weet. Werkt prachtig en is vrij duurzaam. Dagwaarde €160 ongeveer nieuw.
Heel wat prettiger dan die niet te betalen onzin van b.v. Samsung of Apple... :o

Het heeft wat jaren terug vrij lang geduurd met Japan. Maar ook zij zijn er bovenop gekomen.
Toyota b.v. is nu een heel taai autootje en het geldt voor heel veel Japanse producten.
Verder zijn sommige producten van elders en/of van hier ook niet immer zo duurzaam.
Daar kan ik voorbeelden van noemen.... ppo14
Als ik nou 's kon vliegen als een vogel.... dan weet ik nu wel op wie ik wat zou laten vallen...
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Ruben » 19 Nov 2018 14:40

Ik heb het over Chinese producten, niet over Japanse.
Een tijd lang heb ik met een Chinese scooter rondgereden. Kymco. Ook troep. Gaat vanzelf steeds langzamer rijden.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Mozart » 19 Nov 2018 15:27

Met China zal het gaan als met Japan.
Ze proberen kwaliteit sterk te verbeteren luiden berichten.
Als ze dan ook nog met kernfusie zouden komen is het helemaal feest.
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 20 Nov 2018 17:21

Ruben schreef:Ik heb het over Chinese producten, niet over Japanse.
Een tijd lang heb ik met een Chinese scooter rondgereden. Kymco. Ook troep. Gaat vanzelf steeds langzamer rijden.

Er worden chinese fietsen verkocht, waarbij de band eigenlijk niet past op de velg.
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 20 Nov 2018 18:16

Gps schreef:
Er worden chinese fietsen verkocht, waarbij de band eigenlijk niet past op de velg.
lgh
Klopt! Mijn vrouw heeft er ook één.
Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Mozart » 20 Nov 2018 19:33

Misschien ander maatje?
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 21 Nov 2018 11:44

Nee dat is niet het probleem. het probleem is in dit geval echt dat het troep is.

Maar de prijs moet er wel bij vermeld worden, die fietsen zijn ook veel goedkoper.

Te goedkoop in dit verband.
Computer games don't affect kids. I mean if Pacman had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills, and listen to repetitive music.
Gebruikers-avatar
Gps

Berichtdoor Ruben » 21 Nov 2018 12:45

Gebruikers-avatar
Ruben
Beheerder

Berichtdoor Mozart » 21 Nov 2018 12:53

Het zal vast vaak rommel zijn, maar wie weet zit het toch ook nog een tikje anders:
https://chineseoortelefoontoko.nl/kwali ... e-spullen/
Ik heb nog niet veel rommel gehad hier.
Soms is het gewoon goed spul en is er goed over nagedacht voor het geproduceerd werd.
V.b. 'Renkforse' eierwekkertje, het enige dat een beetje door de beugel kon voor mij toen ik er een nodig had.
Én voordelig uiteraard.
En zo is er hier zoveel. Usb-sleutels, kabels etc. etc..
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Apuleius » 21 Nov 2018 13:21

Ruben schreef:Ach, alles wat die Chinezen maken valt vroeg of laat uit elkaar. Zal wel weer een ramp van wereldformaat worden dit.

Gelukkig staat er op de Zon geen : Made in PRC.
Maar ff zonder gekheid, als de Chinees dit binnenkort op het menu heeft staan, wordt ik stamgast.

Ruben schreef:Die Chinezen maken echt ALLES na!
https://www.nu.nl/opmerkelijk/5585519/p ... aakte.html

lgh ....de 1-kindpolitiek staat op los rubber.

Ik bestel nog wel eens wat in China.(aftermarket-onderdelen voor motoren en scooters)
Soms gaat het goed en ontvang ik daadwerkelijk wat ik besteld heb, maar soms..... xcv4
Zo bestelde ik laatst 3 groen-zwarte caps van het merk Kawasaki-motors voor een vriend.
Na 2 weken ontving ik 1 cap van Valentino Rossi #46 Yamaha, 1 cap van Jorge Lorenzo #99 Ducati en 1 cap van Nicky Hayden #69 Ducati.
Nadat ik reclameerde ontving ik mijn geld retour, en mocht bovendien alle caps houden.
Aansluitend de Kawaski-caps elders in China besteld en dat ging dan weer goed.
Enfin, de prijzen van de artikelen zijn erg laag, en de verzendkosten meestal gratis of zeer laag.
Laatst gewijzigd door Apuleius op 21 Nov 2018 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Boeven dragen geen masker, boeven dragen een stropdas!!
Gebruikers-avatar
Apuleius

Berichtdoor Mozart » 21 Nov 2018 13:36

Die 1 kind-politiek lukte inderdaad dus niet.
En afgeschaft: https://nl.wikipedia.org/wiki/Eenkindpolitiek

De wereld verandert snel. ;)
En zo kan het ook met rubber gaan. lgh
Gebruikers-avatar
Mozart

Berichtdoor Gps » 22 Nov 2018 11:54

Apuleius schreef:Zo bestelde ik laatst 3 groen-zwarte caps van het merk Kawasaki-motors voor een vriend.
Na 2 weken ontving ik 1 cap van Valentino Rossi #46 Yamaha, 1 cap van Jorge Lorenzo #99 Ducati en 1 cap van Nicky Hayden #69 Ducati.

Toch knap 3 keer de verkeerde.

Ik had ooit een chinees draaibankje.
1500 gulden, tov een europese 3 keer zo goedkoop.

Kwaliteit was matig, maar toch wel waarde naar zijn geld. Het was echt een bruikbaar draaibankje voor metaal.
Gebruikers-avatar
Gps

Terug naar Wetenschap en techniek